همه مقالات

نمایش جزئیات

علائم خرابی واتر پمپ

واتر پمپ-واتر پمپ چیست-رنو تهران-وظیفه واتر پمپ-نقش واتر پمپ-تعمیرگاه تخصصی رنو تهران-دلایل خرابی واتر پمپ-واتر پمپ ال 90-نشانه های خرابی واتر پمپ-تعمیرگاه رنو

واتر پمپ وظیفه خنک سازی خودرو را در فصل سرما دارد .


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

واتر پمپ چیست :

 

ابتدا لازم است بدانید که واتر پمپ چیست و چه نقشی را در خودرو دارد.

شاید به این شکل به نظر بیاید که واتر پمپ قطعه مهمی در ماشین نیست اما در اصل این قطعه ریز و کوچک وظیفه اساسی در خنک سازی اتومبیل شما ایفا می کند . این وسیله ، مایع خنک کننده را از طریق رادیاتور به موتور می رساند تا اتوموبیل شما در فصل های گرم خنک بماند و در فصل های سرد از ایجاد یخ زدگی جلوگیری می کند.

 

برای خواندن مقاله رفع کوبش تالیسمان اینجا کلیک کنید .

 

پس واتر پمپ نقش مهمی را در خودرو به عهده دارد و باید بتوانیم علائم مربوط به فرسودگی و از کار افتادگی آن را شناسایی کنیم تا بتوانیم اقدامات لازم جهت تعمیر و یا سرویس آن را در زمان مناسب انجام دهیم .

برای تعمیر و سرویس واتر پمپ می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران مراجعه کرده و از خدمات تضمینی این مرکز تعمیرگاهی استفاده کنید .

 

 

علائم خرابی واتر پمپ :

 

. گرمای بیش از حد موتور

 

اول از همه اگر موتور خودرو شما بیش از حد داغ می ‎شود ، ممکن است به این دلیل باشد که واتر پمپ ماشین شما وظیفه خود را به درستی انجام نمی ‎دهد و بنابراین بهتر است خیلی سریع برای از بین بردن این مشکل اقدام کنید که در غیر اینصورت ممکن است موتور ماشین و یا بسیاری دیگر از قطعات خودرو شما آسیب ببینند.

 

اتومبیل های لوکس داری مانیتور داخلی هستند که به کمک آن ها قادر به بررسی  دمای موتور را هستند و در صورت نشان دادن دمای بیش از حد موتور توسط مانیتور ، نسبت به تعمیر ان اقدامات لازم را انجام داد . اگر  خودرو شما دارای مانیتور داخلی نیست ، می ‎توانید با دست زدن به موتور ماشین متوجه این موضوع شوید . در اتوموبیل هایی که واتر پمپ فرسوده دارند، موتور چند دقیقه بعد از روشن ماندن ماشین بیش از اندازه داغ میشود.

 

. نشت مایع خنک کننده

علامت دیگری که ناشی از وجود پمپ آب خراب در ماشین است ، نشت مایع خنک کننده از آن است که ناشی از فرسودگی واشر های آن است و در صورت نادیده گرفتن این نشانه ها  نشت مایع خنک کننده می ‎تواند باعث ایجاد مشکلاتی جدی در خودرو شود. مایع خنک کننده اکثرا به رنگ قرمز و یا سبز است و بنابراین اگر در نزدیکی جایی که پمپ آب قرار دارد، مایعی به این رنگ دیدید ، اتوموبیل خود را سریعا به مکانیک متخصص نشان دهید تا در صورت لزوم به تعمیر آن بپردازد و برای جلوگیری از بروز چنین وضعیتی بهتر است به طور مرتب پمپ آب اتوموبیل خود را بررسی کنید .

 

. خارج شدن بخار از موتور ماشین

نشانه دیگری که نشان دهنده خراب  بودن پمپ آب است ، خارج شدن بخار از رادیاتور و یا موتور خودرو است و همانطور که گفته شد پمپ آب وظیفه خنک نگه داشتن موتور ماشین را بر عهده دارد و در صورت عدم این عملکرد، دمای موتور ماشین افزایش یافته و ممکن است بخار از آن بلند شود .

اگر در حین رانندگی متوجه این موضوع شدید ، بی درنگ ماشین را به کنار جاده بر ده و توقف داشته باشید زیرا در غیر این صورت هم جان خود و سایر سرنشینان را به خطر انداخته اید و هم امکان دارد خودروی شما دچار مشکل شود و همچنین در صورت خراب شدن اتوموبیل خود در وسط جاده، باعث ایجاد ترافیک خواهید شد که بهتر است متوقف شوید و از جرثقیل بخواهید که اتوموبیل شما را به مقصد برساند .

 

. صدای ناله مانند قرقره واتر پمپ ماشین

یکی دیگر از علائمی که به راحتی قابل شناسایی است و نمایانگر  پمپ آب فرسوده در خودروی شما است ، قرقره شل پمپ آب است که باعث ایجاد صدای ناله در هنگام رانندگی با سرعت بالا می ‎شود که در چنین موقعی اگر نسبت به تعمیر و یا تعویض پمپ آب اتوموبیل خود اقدامات لازم را انجام ندهید ممکن است باعث آسیب رسیدن به قطعات دیگر ماشین از جمله موتور آن شود .

برای تعمیر و سرویس و تعویض واتر پمپ می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران مراجعه کرده و از خدمات تضمینی این مرکز تعمیرگاهی استفاده کنید .

 

تعمیر و تعویض واتر پمپ در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران :

یکی از خدماتی که در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران می توانید دریافت نمایید، مربوط به ارائه خدمات تخصصی در زمینه واتر پمپ خودروهای رنو است. واتر پمپ اتومبیل یکی از اصلی ترین بخش های آن بوده و نقشی کلیدی در خنک سازی و عملکرد بهینه و مطمئن خودرو ایفا می نماید. به همین دلیل برای تعمیرات واتر پمپ باید خیلی وسواسی عمل کنید و به تعمیر گاه های معتبر مراجعه نمایید .

 

تعمیرگاه تخصصی رنو تهران با کادری مجرب و با دانش آماده خدمت رسانی تضمینی در این زمینه به شما عزیزان می باشد.

 

هزینه تعمیرات واتر پمپ در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران :

هزینه تعمیرات و تعویض قطعات واتر پمپ و دیگر بخش های خودرو های رنو در این مرکز تعمیرگاهی براساس مصوبه های قانونی خواهد بود . لذا ما به شما تضمین می دهیم که در صورت مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران هیچ گونه هزینه اضافی از شما عزیزان گرفته نخواهد شد .

 

در صورت خرابی واتر پمپ چه باید کرد ؟

ممکن است در برخی موارد همه علائم قابل مشاهده باشند و در برخی موراد یک و یا دو مورد از علائم فوق.

 

- تعمیرگاه تخصصی رنو تهران توصیه دارد که برای جلوگیری از بروز مشکلی جدی ، پمپ آب ماشین خود را مرتبا چک کنید تا در صورت بروز مشکل در آن سریعا اقدام به تعمیر کنید وهمچنین لازم است که مایع خنک کننده اتوموبیل خود را سر وقت تعویض کنید و در برخی موارد نیز، نیاز به تعمیر و یا تعویض رادیاتور ماشین است که لازم است گزینه با کیفیت تر را انتخاب کنید.

 

- از به وجود آمدن رسوب در داخل پمپ آب ماشین خود جلوگیری کنید. برای جلوگیری از ایجاد رسوب درون پمپ آب باید نسبت به انتخاب مایع خنک کننده برای آن هوشیار باشید و نوع مرغوب آن را خریداری کنید.

- در آخر، اگر چیزی از مکانیکی خودرو بلد نیستید بهتر است اتوموبیل خود را مرتبا نزد مکانیک حرفه ای ببرید تا آن را بررسی کند و در صورت وجود مشکل آن را برطرف نماید

 

نتیجه گیری :

 ما در این مقاله علایم و نشانه های خرابی واتر پمپ را بررسی کردیم . واتر پمپ با وجود کوچکی قطعه ای بسیار مهم در خودرو است و وظیفه خنک سازی خودرو را برعهده دارد وبه همین دلیل نیازمند مراقبت جدی است .

برای تعمیر و سرویس واتر پمپ خود می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران مراجعه نمایید .

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002